Praėjus 20 metų po to, kai buvo padėti Žilinos (Slovakija) gamyklos pamatai, automobilių gamintoja „Kia“ apžvelgė  savo nepaprastą kelionę, virtusią ne tik įmonės, bet ir viso regiono sėkmės istorija. Gamyklos statybos pradžios ceremonija Tepličkos prie Vaho (Teplička nad Váhom) vietovėje buvo surengta 2004 metų balandžio 7 dieną. Joje dalyvavo aukščiausi įmonę „Kia“ valdančios „Hyundai Motor Group“ korporacijos atstovai, tuometis Slovakijos ekonomikos ministras ir Žilinos miesto vadovai.

 

Palengvino plėtrą visoje Europoje

Gamyklos statyba buvo pradėta 2004-ųjų rudenį ir truko maždaug 25 mėnesius, įskaitant šešis bandomosios gamybos mėnesius. Pirmojo automobilio – tuo metu tai buvo „cee’d“ modelis – masinė gamyba prasidėjo 2006 metų gruodį. Tai buvo visiškai naujas modelis, daugiausia skirtas Europos rinkai.

Tuo pačiu laikotarpiu Žilinoje buvo pradėti gaminti ir varikliai, tad netrukus gamykla tapo tikru tramplinu „Kia“ plėtrai visoje Europoje. Gamyklos našumo rodikliai tapo itin svarbūs įmonės rezultatams.

 

Daugiau modelių, daugiau technologijų: investicijos atvėrė kelią

Per dvidešimties metų istoriją šioje gamykloje iš viso buvo gaminami keturi skirtingi modeliai: „Ceed“, „Sportage“, „Venga“, o 2009–2011 metais buvo surenkamas ir patronuojančiosios bendrovės „Hyundai“ modelis ix35. „Sportage“ Žilinoje imtas gaminti nuo antrosios kartos, o „Ceed“ modelis apskritai buvo gaminamas tik šioje gamykloje.

Klasikinę 5-erių durų „Ceed“ versiją 2007 metais papildė SW (Sportswagon) universalas ir 3-ejų durų variantai – pastarieji buvo leidžiami iki 2018-ųjų. Nuo 2018 ir 2019 metų čia debiutavo atitinkamai sportiškasis „shooting brake“ stiliaus universalas „ProCeed“ bei didesnio pravažumo krosoveris „XCeed“.

2020 metais įmonė „Kia Motors Europe“ užbaigė daugybę Žilinos gamyklos atnaujinimų. Investavus 70 milijonų eurų, gamykla buvo pritaikyta naujiems bendrovės „Smartstream“ vidaus degimo ir hibridiniams jėgos agregatams gaminti. Galios sistemų kūrimo komandų darbuotojai pagerino variklių reakcijas, degimo efektyvumą ir sukimo momento paskirstymą įvairiuose dažniausiai naudojamų variklio apsukų diapazonuose.

„Kia“ hibridinės jėgos pavaros technologijos įtraukimas taip pat buvo labai svarbus kuriant abiejų tipų galios sistemas. Šie varikliai tapo platesnės „Kia“ strategijos dalimi. Ja siekiama sukurti daugybę pavaros technologijų, įskaitant hibridines, elektrines ir vidaus degimo galios sistemas, atitinkančias įvairių vairuotojų poreikius.

 

Nuo vienos pamainos iki 7 milijonų variklių

Iš pradžių gamykloje automobiliai buvo surenkami tik vieną pamainą. Darbas dviem pamainomis prasidėjo 2007 metais, o nuo 2012-ųjų nauji „Kia“ automobiliai pradėti gaminti trimis pamainomis. Dėl tokio augimo aukštųjų technologijų gamykla 4 milijonus automobilių pagamino vos per pirmuosius 15 veiklos metų. Šį rodiklį ji pasiekė iki 2021-ųjų.

Šiandien gamykla gali pasigirti per metus surenkanti 350 tūkst. naujų automobilių ir pagaminanti 540 tūkst. variklių. Nuo 2006-ųjų čia buvo pagaminta jau 7 milijonai variklių.

 

„Kia“ įsipareigojimas savivaldybėms ir bendruomenėms

Automobilių gamintoja tiesiogiai yra įdarbinusi 3800 darbuotojų. Vidutiniškai vienas žmogus gamykloje triūsia 11 metų. Dėl šios priežasties „Kia“ tapo neatsiejama regiono dalimi. Įmonė svariai prisideda prie nuolatinio jo vystymosi.

Jau 20 metų ji yra stabili regiono darbdavė ir strateginė Žilinos miesto, aplinkinių savivaldybių bei bendruomenių partnerė. 2013 metais bendrovė įkūrė specialų fondą, per kurį iki šiol skyrė daugiau nei 11 mln. eurų įvairiems švietimo, sveikatos, aplinkosaugos ir įtraukties sričių projektams paremti.